dilluns, 10 de maig del 2010

Comencem!!

Enceto aquest blog amb un record.

A casa sempre hem estat cosidores. La meva germana Maria em feia els vestidets, quan era petita, la mare, els jerseis i la iaia ens supervisava a totes. Ben aviat em van apuntar a costura i m'agradava molt anar-hi. Vaig aprendre a fer-me vestits, faldilles, pantalons...  A casa avançava amb la mitja, el ganxet, el punt de creu, la màquina de cosir...

De més gran vaig estudiar disseny i patronatge, i malgrat que no m'hi he dedicat mai professionalment, les manualitats amb el fil i l'agulla, els abaloris, colors i robetes sempre han format part de la meva vida.

A la casa familiar hi ha una habitació amb tots els estris, les màquines de cosir, caixes de fils, calaixos plens de robes... altres armaris plens de revistes de moda, de labors. Mai hi havia hagut un no per comprar materials per fer un quadre amb punt de creu, unes faldilles o un nou jersei.

Avui recupero molts d'aquests materials que la mare guarda en capses i bosses dins dels armaris de casa. També recupero la il·lusió de cosir, de fer ganxet, mitja, brodar... i recordo com feia els patrons. Les idees s'amunteguen dins del meu cap, les mans no donen l'abast, no tinc prou espai!!

No sé quin fi farà aquest blog, si quan arribi el menut tindré ganes i temps per dedicar a les manualitats. De moment aquí està. Servirà per agrupar-hi tot allò que es fabrica, es cus, s'enganxa, materials i patrons...
Agraeixo a les dones de casa meva que m'hagin ensenyat bona part del que sé d'aquest món i sobretot que m'hagin trasmès les ganes i el gust per la costura.

6 comentaris:

Angelina ha dit...

Ostres Bet, el que no facis tu no ho fa ningú! ja tinc ganes de veure quines cosetes ens ensenyes!!!
Un petó!!

Bet ha dit...

Angelina, gràcies per posar-hi el primer comentari!!!!!

a veure què sortirà...

Anònim ha dit...

esspero que et vagi molt be aquest viatge i que la travessia sigui tranquila i enriquidora

g-i-b-a ha dit...

Que xulo Bet!! Segur que el blog serà un bon "llibre d'idees"

Anònim ha dit...

montse de taradell

hola bet, em recordes, ens varem coneixer al taller de Castell d´Aro, m´agrada molt el teu bloc, ja m´agradaria a mi saber fer la meitat de coses que fas tu, de totes maneres me anat animant i al meu aire i amb la meva tossudaria vaig provant coses i deu ni do lo ve que em queden, aquesta setmana he comprat roba per fer una colcha, no se si m´en sortiré
molta sort amb el teu viatge a buscar el teu fill
tat

Bet ha dit...

Hola Tat,
i tant que em recordo de tu!! Si em vols escriure i estarem en contacte, fes-ho a la següent adreça: turismebet@yahoo.es

Que contenta estic de retrobar-te!

Bet

Related Posts with Thumbnails