dilluns, 30 d’agost del 2010

Melmelada de tomàquet

Al principi em vaig resistir a posar receptes en aquest bloc. Però com que d'APRENDRE es tracta, he après a fer melmelada de tomàquet. Recordeu els quilos i quilos de tomàquets que vaig collir a Vilademuls?? Doncs amb la meva sogra i els consells d'una amiga que en sap molt -gràcies Maria Mercè!- vam fer una melmelada boníssima i molt molt natural!

Aquí en teniu la recepta:

INGREDIENTS i ESTRIS:
Tomàquets
Sucre
1 llimona
1 cassola que no enganxi
Una cullera de fusta
Pots de vidre que tapin bé
Paper film

.- Escaldem els tomàquets amb aigua bullent. Els pelem i si volem hi treiem les granes. Jo no les vaig treure perquè no m'hi molesten. Els tallem a trossets.
.-Els escorrem una mica. Sense tanta aigua costaran menys de coure
.-Pesem els tomàquets i el sucre en la següent proporció: 1kg de tomàquets per 3/4 de quilo de sucre.
.-Ho posem tot a la cassola i hi afegim la pela de mitja llimona.
.-Ho posem a foc baix que vagi fent. Sabrem que està cuit quan el tomàquet canviï de color. Aneu remenant de tant en tant. Compteu 2 o 3 hores.
.-Si a mitja cocció veieu que és molt dolç hi podeu afegir un raig de llimona.
.-Mentrestant, esterilitzeu els pots: poseu els pots de vidre al microones, amb un got ple d'aigua, i feu anar el micro 2 o 3 minuts. Renteu bé els taps amb aigua i sabó i eixugueu-los bé.
.-Quan la melmelada estigui feta, ompliu els pots quan encara estigui calenta. Ompliu els pots ben bé fins a dalt.
.-Poseu una làmina de paper film ben tibat i després tapeu els pots amb força.
.-Seguidament poseu-los de cap per avall durant, com a mínim, 12 hores. Així s'acabarà de fer el buit.
.-Retalleu el paper film que sobra i ja podreu posar-hi una etiqueta, amb la data, el nom... o decorar el pot com vosaltres volgueu!!

BON PROFIT!

2 comentaris:

NubeDePegatiinA ha dit...

Moltes gracies per la recepta, sempre va bé apendre coses noves, sigui el que sigui

Petons.

TXELL ha dit...

Ostres, Beti, la melmelada de tomàquet és de les millors coses que hi ha!! M'encanta, ja fa temps que la vaig descobrir i és la que més m'agrada amb diferencia... Gràcies per la recepta, jo en faig una de molt semblant...

Related Posts with Thumbnails